Układ krążenia a dieta

Układ krążenia naszego organizmu składa się z serca, tętnic, żył i naczyń włosowatych. Układ krążenia dystrybuuje tlen, składniki odżywcze, wodę i krew w naszym ciele, a także pomaga w usuwaniu produktów przemiany materii. Zachowanie tego systemu w dobrej formie jest nieodzowne dla zdrowia.

https://chirurg-naczyniowy.warszawa.pl/bez-kategorii/page/2/

Jedną z rzeczy, które możemy zrobić, aby nasz układ krążenia był zdrowy, jest upewnienie się, że zapewniamy w diecie odpowiednie witaminy i minerały.

Witamina C odpowiada za wzmocnienie ścian naczyń krwionośnych w całym organizmie. Ma to związek z jej rolą w produkcji kolagenu, który jest niezbędną tkanką łączną. 

Miedź jest minerałem niezbędnym w procesie produkcji tkanki łącznej organizmu. 

Biotyna ma decydujące znaczenie dla zdrowia układu krążenia, a także dla wydajności układu krążenia, ponieważ pełni funkcję w wielu istotnych procesach enzymatycznych.

Witamina E na kilka sposobów wspiera prawidłowe funkcjonowanie układu krążenia. Pomaga rozszerzać żyły i gra rolę w kontrolowaniu krzepnięcia krwi. Innym znaczącym aspektem witaminy E są jej właściwości przeciwutleniające, wspólne z witaminą C. Witaminy te, z pomocą innych przeciwutleniaczy, służą do przenoszenia wolnych rodników, które zostawione bez kontroli mogą niszczyć tkankę.

Potas, od dawna znany jako korzystny dla serca, służy także innym częściom układu krążenia. Jedną z ważnych funkcji potasu jest kontrolowanie ciśnienia krwi i stabilności płynów w układzie krążenia. Sód ma współudział w tych ważkich funkcjach utrzymywania równowagi i ciśnienia krwi. Tyle słyszymy o minusach sodu, że łatwo zapomnieć, że w rzeczywistości sód jest minerałem koniecznym do funkcjonowania organizmu, szczególnie układu krążenia.

Oczywiste jest, że układ krążenia jest niezbędny dla zdrowego organizmu. Właściwe jest wspomaganie jego funkcji dietą, która spełnia rekomendowane dobowe dawki witamin, minerałów i innych składników odżywczych.

Dodaj komentarz